Pozostałe posty

Czerwiec bardziej wyważony – kolejny miesiąc badania Brand&Sell Index.
Kolejny miesiąc naszego badania przyniósł nieco bardziej wyważone opinie dotyczące wzrostu cen nieruchomości. W badaniu przeprowadzonym pod koniec czerwca 34 procent respondentów oczekiwało spadku cen w perspektywie trzech miesięcy. To o 21 procent więcej niż w poprzednim miesiącu.
Zobacz podsumowanie Brand&Sell Index Maj – KLIK!.
Spadną | Wzrosną | Pozostaną bez zmian | |
Marzec | 58 | 10 | 32 |
Kwiecień | 57,5 | 7,5 | 35 |
Maj | 13 | 30 | 57 |
Czerwiec | 34 | 13 | 53 |
Branża nieruchomości częściej prognozuje spadki cen nieruchomości niż osoby nie zajmujące profesjonalnie rynkiem nieruchomości. Co ciekawe znacznie więcej osób spoza branży uważa, że ceny za trzy miesiące będą wyższe niż obecnie. Agenci i inwestorzy w większości nie spodziewają się zmian poziomu cen.
spadną | wzrosną | pozostaną bez zmian | |
Osoby zajmujące się profesjonalnie rynkiem nieruchomości | 34,2 | 9,4 | 56,4 |
Osoby spoza branży nieruchomości | 26,6 | 40 | 33,3 |
Jak głosowały poszczególny grupy respondentów.
Ceny nieruchomości spadną | Ceny nieruchomości wzrosną |
Ceny nieruchomości pozostaną bez zmian
|
|
Jestem agentem nieruchomości | 31,5 | 7,6 | 60,9 |
Jestem właścicielem biura nieruchomości | 43,75 | 6,25 | 50 |
Inwestuję na rynku nieruchomości | 0 | 50 | 50 |
Zajmuję się najmem długoterminowym | 100 | 0 | 0 |
Pracuję w branży nieruchomości w innym obszarze | 66,6 | 33,3 | 0 |
Nie pracuję w branży nieruchomości | 26,6 | 40 | 33,3 |
Brand&Sell Index to narzędzie służące do badania nastrojów na rynku nieruchomości. Każdego miesiąca do respondentów kierowane jest to samo pytanie: „Jak będą kształtować się ceny nieruchomości za 3 miesiące”.
Brand&Sell to młoda agencja nieruchomości specjalizująca się w sprzedaży nieruchomości z rynku wtórnego oraz współpracy z inwestorami. W 2019 roku Brand&Sell otrzymała tytuł najlepszej agencji w Małopolsce przyznawanej przez portal Otodom na podstawie badań przeprowadzonych przez niezależną agencję badawczą IQS. W badaniu brano pod uwagę m.in. skuteczność, czyli odsetek sprzedanych nieruchomości do tych przyjętych do sprzedaży, a także jakość ofert oraz poziom obsługi klienta. Koncept Brand&Sell jest połączeniem doświadczeń założycieli w obszarze marketingu i sprzedaży. Firma posiada obecnie dwa oddziały – w Krakowie oraz w Warszawie.